Miten hakeutua hoitoon?

Kiireellinen hoito arkisin klo 8-16 omalla terveysasemallasi. Henkeä uhkaavissa tilanteissa soita hätänumeroon 112.

Kiireettömissä tapauksissa hoitoon hakeudutaan omalle terveysasemalle

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelusta saat yleistä neuvontaa maanantaista perjantaihin kello 8-16.

Asiakaspalvelu on auki maanantaista perjantaihin kello 8–16.

Puhelinnumero on 029 151 2000.

Tekstiviestipalvelu kuulovammaisille numerossa 040 739 59250.

Sähköpostiosoite on info@luvn.fi.

Voit soittaa asiakaspalveluun aina kun:

  • haluat kysyä palveluistamme
  • et löydä tietoa sivuiltamme
  • haluat, että yhdistämme puhelusi oikeaan palveluun
  • tarvitset neuvoa lomakkeiden täytössä

Jos haluat varata ajan vastaanotolle tai perua ajan, ole yhteydessä palvelun tarjoavaan yksikköön. Emme näe varattuja aikoja.

Palvelemme myös chatissa. Chat-palvelu on auki maanantaista perjantaihin kello 9–15. Chat–palvelu aukeaa sivun oikeasta alareunasta Asiakaspalvelu –laatikosta. Saat yhteyden asiakaspalvelijaan klikkaamalla painiketta ”Aloita chat”.

Älä kirjoita viestiin henkilökohtaisia tietojasi!

Palvelualueiden puhelinnumerot ja sähköpostit:

Palvelunumerot löydät Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen puhelinluettelosta(ulkoinen linkki) tai jokaisen palvelun omilta sivuilta.

Sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi@luvn.fi. 

Puhelujen hinnat

Vuodesta 2024 alkaen puhelun hinta (029-, 019- ja 09-alkuiset puhelinnumerot sekä matkapuhelinnumerot) on oman puhelinliittymäsi hinnaston mukaisesti:

  • paikallisverkkomaksu, kun soitat kiinteästä verkosta.
  • matkapuhelinmaksu, kun soitat matkapuhelimesta.
  • ulkomaanpuhelumaksu, kun soitat ulkomailta.

Myös jonottaminen on maksullista. Jos käytät kiinteän kuukausimaksun palvelupakettia, tarkista operaattoriltasi, sisältyvätkö valtakunnalliset tilaajanumerot eli 029-alkuiset puhelut palvelupakettiisi. Hyvinvointialueella emme peri asiakkailta normaalien puhelinmaksujen lisäksi maksua.

Laki sähköisen viestinnän palveluista 65 §:n muutos tuli voimaan 31.12.2023. Soittaminen valtakunnallisiin tilaajanumeroihin saa maksaa enintään paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun (pvm/mpm). 

Espoon asiointipisteet

Espoossa asiointipisteet ja Espoo-Info tarjoavat yleisluonteista neuvontaa ja digitukea. Asiointipisteisiin ja Espoo-Infoihin voit myös jättää Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueelle osoitettua postia.

Espoon asiointipisteiden ja Espoo-infon palvelut

Palvelupisteissä voit saada:

  • Yleisneuvontaa palveluihin liittyen
  • Digitukea eli apua verkkopalvelujen käyttöön esimerkiksi, kun olet tekemässä hakemusta jonkin Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen sähköisen asioinnin palvelussa. Lue lisää Espoon verkkosivuilta: Digituki Espoossa(ulkoinen linkki)

Asiointipisteisiin ja Espoo-infoihin voit jättää Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueelle osoitettua postia. 

Espoon keskuksen Espoo-info

Kauppakeskus Entresse
Siltakatu 11, 02770 Espoo

Yhteystiedot ja aukioloajat Espoon verkkosivuilla: Espoon keskuksen Espoo-info(ulkoinen linkki)

Espoonlahden Espoo-info

Espoonlahdenkatu 8, 02320 Espoo

Yhteystiedot ja aukioloajat Espoon verkkosivuilla: Espoonlahden Espoo-info(ulkoinen linkki)

Kalajärven asiointipiste

Ruskaniitty 4,02970 Espoo

Yhteystiedot ja aukioloajat Espoon verkkosivuilla: Kalajärven asiointipiste(ulkoinen linkki)

Leppävaaran asiointipiste

Leppävaarankatu 9,02600 Espoo

Yhteystiedot ja aukioloajat Espoon verkkosivuilla: Leppävaaran asiointipiste(ulkoinen linkki)

Matinkylän asiointipiste

Suomenlahdentie 1,02230 Espoo

Yhteystiedot ja aukioloajat Espoon verkkosivuilla: Matinkylän asiointipiste(ulkoinen linkki)

Kuvaaja Marja-Liisa Rinnekangas