Miten hakeutua hoitoon?
Kiireellinen hoito arkisin klo 8-16 omalla terveysasemallasi. Henkeä uhkaavissa tilanteissa soita hätänumeroon 112.
Kiireettömissä tapauksissa hoitoon hakeudutaan omalle terveysasemalle.
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelusta saat yleistä neuvontaa maanantaista perjantaihin kello 8-16.
Asiakaspalvelu on auki maanantaista perjantaihin kello 8–16.
Puhelinnumero on 029 151 2000.
Tekstiviestipalvelu kuulovammaisille numerossa 040 739 59250.
Sähköpostiosoite on info@luvn.fi.
Voit soittaa asiakaspalveluun aina kun:
- haluat kysyä palveluistamme
- et löydä tietoa sivuiltamme
- haluat, että yhdistämme puhelusi oikeaan palveluun
- tarvitset neuvoa lomakkeiden täytössä
Jos haluat varata ajan vastaanotolle tai perua ajan, ole yhteydessä palvelun tarjoavaan yksikköön. Emme näe varattuja aikoja.
Palvelemme myös chatissa. Chat-palvelu on auki maanantaista perjantaihin kello 9–15. Chat–palvelu aukeaa sivun oikeasta alareunasta Asiakaspalvelu –laatikosta. Saat yhteyden asiakaspalvelijaan klikkaamalla painiketta ”Aloita chat”.
Älä kirjoita viestiin henkilökohtaisia tietojasi!
Palvelualueiden puhelinnumerot ja sähköpostit:
Palvelunumerot löydät Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen puhelinluettelosta(ulkoinen linkki) tai jokaisen palvelun omilta sivuilta.
Sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi@luvn.fi.
Puhelujen hinnat
Vuodesta 2024 alkaen puhelun hinta (029-, 019- ja 09-alkuiset puhelinnumerot sekä matkapuhelinnumerot) on oman puhelinliittymäsi hinnaston mukaisesti:
- paikallisverkkomaksu, kun soitat kiinteästä verkosta.
- matkapuhelinmaksu, kun soitat matkapuhelimesta.
- ulkomaanpuhelumaksu, kun soitat ulkomailta.
Myös jonottaminen on maksullista. Jos käytät kiinteän kuukausimaksun palvelupakettia, tarkista operaattoriltasi, sisältyvätkö valtakunnalliset tilaajanumerot eli 029-alkuiset puhelut palvelupakettiisi. Hyvinvointialueella emme peri asiakkailta normaalien puhelinmaksujen lisäksi maksua.
Laki sähköisen viestinnän palveluista 65 §:n muutos tuli voimaan 31.12.2023. Soittaminen valtakunnallisiin tilaajanumeroihin saa maksaa enintään paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun (pvm/mpm).
Espoon asiointipisteet
Espoossa asiointipisteet ja Espoo-Info tarjoavat yleisluonteista neuvontaa ja digitukea. Asiointipisteisiin ja Espoo-Infoihin voit myös jättää Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueelle osoitettua postia.
Espoon asiointipisteiden ja Espoo-infon palvelut
Palvelupisteissä voit saada:
- Yleisneuvontaa palveluihin liittyen
- Digitukea eli apua verkkopalvelujen käyttöön esimerkiksi, kun olet tekemässä hakemusta jonkin Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen sähköisen asioinnin palvelussa. Lue lisää Espoon verkkosivuilta: Digituki Espoossa(ulkoinen linkki)
Asiointipisteisiin ja Espoo-infoihin voit jättää Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueelle osoitettua postia.
Espoon keskuksen Espoo-info
Kauppakeskus Entresse
Siltakatu 11, 02770 EspooYhteystiedot ja aukioloajat Espoon verkkosivuilla: Espoon keskuksen Espoo-info(ulkoinen linkki)
Espoonlahden Espoo-info
Espoonlahdenkatu 8, 02320 Espoo
Yhteystiedot ja aukioloajat Espoon verkkosivuilla: Espoonlahden Espoo-info(ulkoinen linkki)
Kalajärven asiointipiste
Ruskaniitty 4,02970 Espoo
Yhteystiedot ja aukioloajat Espoon verkkosivuilla: Kalajärven asiointipiste(ulkoinen linkki)
Leppävaaran asiointipiste
Leppävaarankatu 9,02600 Espoo
Yhteystiedot ja aukioloajat Espoon verkkosivuilla: Leppävaaran asiointipiste(ulkoinen linkki)
Matinkylän asiointipiste
Suomenlahdentie 1,02230 Espoo
Yhteystiedot ja aukioloajat Espoon verkkosivuilla: Matinkylän asiointipiste(ulkoinen linkki)
![](https://bin.yhdistysavain.fi/1596842/c8KtnNX5nGlugZ6VIv9h0bSPCZ@1000=2GOowRy4Uf/IMG_1509-REUMA.jpg)