Muuta hyödyllistä

Jäsenkirje 2 / 2024

Hyvää kesän jatkoa ja syksyä sinulle ERY:n jäsen.

Espoon Reumayhdistyksen vuoden 2024 toiminnan tavoitteet ja painopisteet ovat

• mielen ja kehon hyvinvointi – kukaan ei jää yksin sairautensa kanssa
  • tasavertaisuus ja oikeudenmukaisuus- ystävällinen yhdistys, nollatoleranssi syrjintään
  • hyvinvointipalvelujen laatu ja saatavuus – millainen on espoolaisen sairaan hyvä hoitopolku
  • Sote-uudistuksen tuomat mahdollisuudet - yhteistyön laajentaminen Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen muihin yhdistyksiin

Yhdistyksen jatkuvana tavoitteena on oikea-aikainen hoitoon pääsy ja sairastavan toimintakykyä tukeva toiminta, mikä parantaa yksilön elämänlaatua ja vähentää yhteiskunnalle aiheutuvia kustannuksia.

Yhdistyksen hallitus

Syyskokouksessa 2023 hallituksen puheenjohtajaksi valittiin edelleen Paula Pöntynen;

puhelin 040-557 4883, sähköposti paula.pontynen@gmail.com.

Hallituksen varsinaisiksi jäseniksi valittiin Pirjo Suominen (varapuheenjohtaja), Mirja Hirvijärvi, Kati Sironen, Pirjo Jokela, Lena Lindström, Riitta Kemppainen.

Varajäseniksi valittiin Päivi Timmerbacka ja Kari Pöntynen.

Sauli Nurmi jatkaa yhdistyssihteerinä;

puhelin 040-589 4773, sähköposti toimisto@espoonreumayhdistys.fi.

Jäsenistö ja jäsentapaamiset

Yhdistyksen jäsenmäärä on pysytellyt noin 700 jäsenen tuntumassa. Yhdistyksen jäsenmaksu vuonna 2024 on sama kuin vuonna 2023 eli 25 euroa.  Jäsenmaksun laskuttaa Reumaliitto.

Syksyn jäsentapaaminen 13.9.2024 kello 17:00-19:00 Ison Omenan kirjaston Kari kokoustilassa.

Tervetulleita ovat kaikki jäsenet, mutta erityisesti toivomme uusien jäsenten osallistumista.

Tarjolla on tietopaketti yhdistyksestä, sen toiminnasta ja siitä, miten sinä voit osallistua toimintaan.

Ilmoittautuminen joko yhdistyksen nettisivujen kautta tai toimistosihteerille puhelimitse / sähköpostilla.

Sääntömääräinen syyskokous tiistaina 19.11.2024 kello 18-19:30 Lippulaivan kirjaston Kajuutta-salissa.

Ennen syyskokousta kello 16.30–17:45 keskustellaan Espoon Reumayhdistyksen uusista haasteista.

Yhdistyksen talous

Julkisen talouden ongelmista tuskin kukaan on jäänyt epätietoiseksi viime aikoina.  Ne vaikuttavat myös Reumaliiton ja Espoon Reumayhdistyksen toimintaan mm. pienentyvien avustusten muodossa.

Yhdistys osallistui sekä presidentinvaalien että EU-vaalien yhteydessä järjestettyihin Pieni Ele-lipaskeräyksiin, josta saatu tuotto osaltaan varmistaa yhdistyksemme toimintaa.

Avustusten ja jäsenmaksutulon pienentymisestä huolimatta yhdistyksen toiminta vuonna 2024 jatkuu aikaisempien vuosien laajuudessa, mutta tulevien vuosien tilannetta harkitaan vuoden 2025 budjetoinnin yhteydessä.

Vertaistukiryhmät ja kuntouttavat vertaistukiryhmät syksyllä 2024

Vertaistukiryhmien ja kuntouttavien vertaistukiryhmien aikataulut ja niiden kokoontumisajankohdat löytyvät Luuvalon sivulta ”Espoon Reumayhdistys toimii” ja yhdistyksen kotisivuilta.

Kuntouttavat vertaistukiryhmät aloittavat syksyllä 2024 viikolla 35 (elokuun viimeinen viikko) ja päättyvät viikolla 50.  Ilmoittautuminen ryhmiin alkaa 6.8.2024.

Jäsenet, uudet ja vanhat, voivat kokeilla allasvoimistelua ja muita aktiviteetteja kaksi kertaa kustannuksitta ryhmissä, joissa on tilaa.

Muut tulevat tapahtumat

Kimppakävely keskiviikkona 21.8.2024 kello 16:30-17:30

Lähtö Keski-Espoon uimahallin pääovelta, josta kuljemme kävelyteitä jokivarren kierroksen.

Ainutlaatuinen juhlakonsertti Vieno Kekkonen 90- vuotta juhlagaala                                            Perjantaina 6.9.2024 kello 19:00 Leppävaarassa Sellosalissa.

Retki Paimion parantolaan 2.10.2024, jossa opastettu kierros.

Lähtö Leppävaaran asemalta 2.10.2024 kello 9:30 ja paluu noin kello 16.

Keskustelu tilaisuus Suoliston hyvinvoinnin merkitys reumasairauksien hoidossa torstaina 24.10.24 kello 17:30-19:00

Paikka: Kampin palvelukeskus, juhlasali, Salomonkatu 21 B, 00100 Helsinki

Virkistysviikonloppu Kylpylähotelli LohjaSpa ke-su 30.10-3.11.2024

Taidekoti KIRPILÄ torstai 21.11. 2024 kello 12:00 kello

Paikka: Pohjoinen Hesperiankatu 7. 6.kerros.  Ei esteetön tila.

Joulujuhla perjantaina 13.12.2024 kello 17-20:30

Paikka: Kauklahden Elä ja Asu seniorikeskus.

Tapahtumiin yms. ilmoittautuminen yhdistyksen kotisivuilla

Yhdistys on ottanut käyttöön Reumaliiton tarjoaman Kilta-jäsenrekisterin yhteyteen toteutetun Tapahtumahallinta-palvelun.

Sen avulla jäsenet voivat ilmoittautua yhdistyksen järjestämiin tapahtumiin yhdistyksemme verkkosivujen ((https://www.espoonreumayhdistys.fi/) kautta.

Etusivun keskipalstalla on kohdat ”Ilmoittautuminen liikuntaryhmiin” ja ”Ilmoittautuminen muihin tapahtumiin”.

Mahdollisuus ilmoittautua kauden liikuntaryhmiin ja muihin tapahtumiin aukeaa Luuvalon ilmestymispäivänä ja on mahdollista 24/7.  Ilmoittautumissivu kertoo paikkojen kokonaismäärän ja jo varattujen paikkojen määrän.

Yhdistyssihteeri ottaa edelleen vastaan puhelimitse tai sähköpostilla tapahtuvia ilmoittautumisia, mutta hallitus suosittelee käyttämään verkossa tapahtuvaa ilmoittautumista, jos mahdollista.

Toimiston muutto

Espoon Reumayhdistyksen toimisto joutuu muuttamaan uusiin tiloihin 30.9 mennessä, koska Espoon Asuntojen Ruutikatu 9:n kiinteistö menee noin 18 kuukautta kestävään remonttiin.