Harvinaisten ryhmä (pkseutu)

Pääkaupunkiseudun reumayhdistysten yhteinen harvinaisten reumasairauksien vertaistukiryhmä

Harvinaiset (ReuHa)

kokoontuu kuukauden neljäntenä tiistaina klo 13.00-14:30, Helsingin Reumayhdistyksessä,

Malmin raitti 17 A, 00700 HELSINKI

Ryhmä tarjoaa yhdessäoloa, vertaistukea ja tietoa harvinaisia reumasairauksia sairastaville.  Ryhmän vetäjinä toimivat: Saila Aurinko saila.aurinko@gmail.com ja Reija Närhi.

Ryhmän tapaamiset järjestetään kevätkaudella 2024 klo 13.00 – 14.30 tiistaisin 23.1., 27.2., 26.3., 23.4. ja 28.5.

Ilmoittautumiset viimeistään tapaamista edeltävänä sunnuntaina:
saila.aurinko(at)gmail.com tai p. 050 588 3931.

Ohjaajina toimivat Saila Aurinko ja Reija Närhi.

Lisätietoa : www.helsinginreumayhdistys.fi  ja www.facebook.com/PksReuHa

Harvinaiset reumasairaudet ja Reumaliiton harvinaistoiminta

Tieto ja vertaistuki ovat tärkeä osa sairauksien kanssa selviytymistä. Reumaliiton harvinaistoiminta tuottaa tietoa ja tukea harvinaisia reumasairauksia sairastaville. Harvinaisia-lehti ilmestyy 1-2 kertaa vuodessa. harvinainenreuma.fi -nettisivustolla on tietoa harvinaisista reumasairauksista, kuntoutuksesta ja ajankohtaisista tapahtumista.

Jos haluat postia harvinaisten tapahtumista sekä Harvinaisia-lehden, ilmoittaudu postituslistalle: kurssisihteeri Leena Loponen, Suomen Reumaliitto, 040 5044 536, leena.loponen@reumaliitto.fi tai harvinainenreuma.fi-sivustolla olevasta linkistä.

Reumaliiton kouluttamat tukihenkilöt ovat sinua varten, kun haluat keskustella sairaudestasi toisen samaa sairastavan kanssa. Tällä hetkellä Reumaliiton kouluttamia tukihenkilöitä on seuraavia harvinaisia reumasairauksia sairastaville:

Aikuisen Stillin tauti                                  Behcetin oireyhtymä          Polyarteris nodosa

Borrelioosin krooninen muoto                  Dermatomyosiitti                Relapsoiva polykondriitti

Churg-Strauss oireyhtymä (EGPA)         SLE                                     Polymyosiitti

Ehlers-Danlos -oireyhtymä                      Skleroderma                       Takahasin arteriitti

Inkluusiokappalemyosiitti                         MCTD

Wegenerin granulomatoosi (GPA)

Tukihenkilöiden yhteystiedot löydät Harvinaisia-lehdestä, Reuma-lehdestä, harvinainenreuma.fi-sivustolta tai tästä linkistä