Harvinaisten ryhmä (pkseutu)

Pääkaupunkiseudun reumayhdistysten yhteinen harvinaisten reumasairauksien vertaistukiryhmä

Harvinaiset (ReuHa)

kokoontuu kuukauden neljäntenä tiistaina klo 13.00-14:30, Helsingin Reumayhdistyksessä,

Malmin raitti 17 A, 00700 HELSINKI

Ryhmä tarjoaa yhdessäoloa, vertaistukea ja tietoa harvinaisia reumasairauksia sairastaville.

Ryhmän tapaamiset järjestetään syyskaudella 2024 klo 13.00 – 14.30 tiistaisin 24.9., 22.10.ja 26.11.

Ilmoittautumiset viimeistään tapaamista edeltävänä sunnuntaina:
saila.aurinko(at)gmail.com.

Keskustelua mielenpäällä olevista asioista, ym. Ryhmä on avoin kaikille reumaharvinaisille. Ilmoittauduthan viimeistään tapaamista edeltävänä sunnuntaina kahvitarjoilujen vuoksi.

Tervetuloa tapaamaan vertaisia!

Lisätietoja:

saila.aurinko@gmail.com

www.facebook.com/Pks.ReuHa

Helsingin Reumayhdistys ry.  gsm 050 431 8861

Harvinaiset reumasairaudet ja Reumaliiton harvinaistoiminta

Tieto ja vertaistuki ovat tärkeä osa sairauksien kanssa selviytymistä. Reumaliiton harvinaistoiminta tuottaa tietoa ja tukea harvinaisia reumasairauksia sairastaville. Harvinaisia-lehti ilmestyy 1-2 kertaa vuodessa. harvinainenreuma.fi -nettisivustolla on tietoa harvinaisista reumasairauksista, kuntoutuksesta ja ajankohtaisista tapahtumista.

Jos haluat postia harvinaisten tapahtumista sekä Harvinaisia-lehden, ilmoittaudu postituslistalle: kurssisihteeri Leena Loponen, Suomen Reumaliitto, 040 5044 536, leena.loponen@reumaliitto.fi tai harvinainenreuma.fi-sivustolla olevasta linkistä.

Reumaliiton kouluttamat tukihenkilöt ovat sinua varten, kun haluat keskustella sairaudestasi toisen samaa sairastavan kanssa. Tällä hetkellä Reumaliiton kouluttamia tukihenkilöitä on seuraavia harvinaisia reumasairauksia sairastaville:

Aikuisen Stillin tauti                                  Behcetin oireyhtymä          Polyarteris nodosa

Borrelioosin krooninen muoto                  Dermatomyosiitti                Relapsoiva polykondriitti

Churg-Strauss oireyhtymä (EGPA)         SLE                                     Polymyosiitti

Ehlers-Danlos -oireyhtymä                      Skleroderma                       Takahasin arteriitti

Inkluusiokappalemyosiitti                         MCTD

Wegenerin granulomatoosi (GPA)

Tukihenkilöiden yhteystiedot löydät Harvinaisia-lehdestä, Reuma-lehdestä, harvinainenreuma.fi-sivustolta tai tästä linkistä

Harvinaiset (ReuHa)

Malmin raitti 17 A, 00700 HELSINKI

Ilmoittautumiset viimeistään tapaamista edeltävänä sunnuntaina:
saila.aurinko(at)gmail.com.