Polymyalgiaryhmä

Pääkaupunkiseudun reumayhdistysten yhteinen Polymyalgiaryhmä

Yhdessöoloa, keskustelua ja vertaistukea polymyalgiaa sairastaville

Tervetuloa pääkaupunkiseudun polymyalgia-vertaisiltaan

Polymyalgia rheumatica (lihasreuma) on suhteellisen yleinen sairaus.  Polymyalgian tyypillisiä oireita ovat lihaksissa tuntuva kipu, arkuus ja pitkäkestoinen jäykkyys paikoillaan olon jälkeen.  Lihasperäisiksi koetut oireet johtuvat nivelten ja niveliä ympäröivien rakenteiden tulehduksesta. Polymyalgian lääkehoitona on useimmiten kortisoni.

Polymyalgiaan sairastuneiden vertaistukiryhmässä pyrimme löytämään selviytymiskeinoja sairauden kanssa elämiseen. Lisäksi jaamme tietoa polymyalgiasta. Samassa tilanteessa olevien ymmärrys ja tuki jo voivat auttaa. Kokoonnumme syksyllä 2019

Paikka:        Helsingin Reumayhdistys, Korppaanmäentie 6, 00300 Helsinki (Pikku Huopalahti, Mannerheimintietä Ruskeasuon kohdalta kulkevat bussit tai 10-ratikka, Ruskeasuon pysäkillä pois)

Ma 10.2. klo 17.00 – 18.30  Vertaiskeskustelua

Ma 6.4. klo 17.00 – 18.30   Aiheena luuston ja lihasten vahvistaminen, aiheesta alustaa reumahoitaja Marja-Terttu Brandt