Harvinaisten ryhmä

Pääkaupunkiseudun reumayhdistysten yhteinen harvinaisten reumasairauksien vertaistukiryhmä

Harvinaiset (ReuHa)

kokoontuu kuukauden neljäntenä tiistaina klo 14.30-16, Helsingin Reumayhdistyksessä, Korppaanmäentie 6, katutaso (Pikku Huopalahti), 00300 Helsinki.

Ryhmä tarjoaa yhdessäoloa, vertaistukea ja tietoa harvinaisia reumasairauksia sairastaville.  Ryhmän vetäjinä toimivat: Saila Aurinko saila.aurinko@gmail.com ja Reija Närhi reija.narhi@hotmail.com

Lisätietoa : www.helsinginreumayhdistys.fi  ja www.facebook.com/PksReuHa

Syksyn 2020 kokoontumiset seuraavina tiistaina:: 22.9.; 27.10.; 24.11.

Harvinaiset reumasairaudet ja Reumaliiton harvinaistoiminta

Tieto ja vertaistuki ovat tärkeä osa sairauksien kanssa selviytymistä. Reumaliiton harvinaistoiminta tuottaa tietoa ja tukea harvinaisia reumasairauksia sairastaville. Harvinaisia-lehti ilmestyy 1-2 kertaa vuodessa. harvinainenreuma.fi -nettisivustolla on tietoa harvinaisista reumasairauksista, kuntoutuksesta ja ajankohtaisista tapahtumista.

Jos haluat postia harvinaisten tapahtumista sekä Harvinaisia-lehden, ilmoittaudu postituslistalle: kurssisihteeri Leena Loponen, Suomen Reumaliitto, 040 5044 536, leena.loponen@reumaliitto.fi tai harvinainenreuma.fi-sivustolla olevasta linkistä.

Reumaliiton kouluttamat tukihenkilöt ovat sinua varten, kun haluat keskustella sairaudestasi toisen samaa sairastavan kanssa. Tällä hetkellä Reumaliiton kouluttamia tukihenkilöitä on seuraavia harvinaisia reumasairauksia sairastaville:

Aikuisen Stillin tauti                                  Behcetin oireyhtymä          Polyarteris nodosa

Borrelioosin krooninen muoto                  Dermatomyosiitti                Relapsoiva polykondriitti

Churg-Strauss oireyhtymä (EGPA)         SLE                                     Polymyosiitti

Ehlers-Danlos -oireyhtymä                      Skleroderma                       Takahasin arteriitti

Inkluusiokappalemyosiitti                         MCTD

Wegenerin granulomatoosi (GPA)

Tukihenkilöiden yhteystiedot löydät Harvinaisia-lehdestä, Reuma-lehdestä, harvinainenreuma.fi-sivustolta tai soittamalla Leena Loponen, Reumaliitto, puh. 040 5044 536